2013. október 28., hétfő

45. fejezet



45. fejezet

- Dehogy is, kincsem! Hogy juthat ilyen az eszedbe? – riadt meg anya és kétségbeesetten apára pillantott.
- De miért? – kérdezte nyugodt hangon  apa.
- Az mégis mire lenne jó? – tudakolta Rose.
- Te megbolondultál – mondta Emmett, mire kapott nővéremtől egy tockost.
- Lana, ezt komolyan gondolod? – csodálkozott Bella.
- Nem mész sehova – jelentette ki sziklaszilárd elhatározással Edward.
Széttártam a tenyereimet védekezésként:
- Mielőtt bárki is megpróbálna bezárni a házba, vagy azt gondolnátok, hogy megőrültem, hallgassatok meg! – próbáltam viccelődni, de látván, hogy senki sem vevő rá, megkomolyodtam.
- Figyelünk – bólintott apa.
- Ha elmennék a Volturihoz
- De nem mész – vágott közbe Emmett, de a én csak folytattam.
- Tehát, ha ott lennék, el tudnám magyarázni Aronak, hogy mik vagyunk Nessie-vel. Én lennék az élő bizonyíték, hogy létezik vámpír-ember gyerek illetve, hogy meg tudom tartani a titkunkat az emberek előtt. Az emlékeimből láthatná, hogy Nessie-t Bella szülte és nem változtattuk át. Nem kellene veszélybe sodornunk a barátainkat, a farkasokat, vagy rettegnünk, hogy nem hallgatnak meg minket. Csak elrepülnék oda és meggyőzném Arot.
A másodperc töred részéig még mindenki emésztette a szavaimat. Az is meglepett, hogy nem szóltak közbe. De aztán kitört a káosz és a családom ellenérvei már zúdultak is a fejemre. Mindenki egyszerre beszélt, így semmit sem fogtam fel.
- Lana – kezdte nyugodt hangon a családfő, mire a többiek is elhallgattak -, nagyra értékeljük a bátorságodat és tudjuk, hogy segíteni szeretnél, de most nem tudsz.
- De! – vágtam közbe kétségbeesetten, de apa leállított, hogy most én hallgassam őt végig.
- Egyrészt, nem engednénk el egyedül, ez biztos. Seth nem mehetne veled, mivel farkas és mi sem, mivel azt hiszik, hogy bűnt követtünk el. Így nem marad senki, aki elkísérhetne. És nem tudjuk, Aro hogy reagálna rád. Lehet, sőt, nagyon valószínű, hogy megölne, hogy nem tudjanak rólad mások. Ha nem, akkor pedig megtartana téged különleges vámpírgyűjteménye tagjaként. Értékes lehetnél neki, ráadásul a képességednek is hasznát venné. De nekünk akkor sem kegyelmezne. Veszélyes és értelmetlen lenne odamenned. Úgy segíthetsz nekünk, ha itthon maradsz és elmagyarázod a tanúinknak, hogy mi vagy.
A többiek hevesen bólogattak, én pedig láttam, hogy elvesztettem a csatát. Apa döntött, nem mehetek. Jobban átgondolva szavait, igaza volt. És inkább haltam volna meg a családommal együtt, mintsem Aro egyik „díszvámpírja” legyek.
- Rendben, értem – mondtam, mire a többieknek nagy kő esett le a szívükről. Anya szorosan átölelt.
- Nem mehetek veletek? – kérdeztem.
- Nem, a legjobb az lesz, ha itt maradsz – mondta apa, de én már egy másik merész ötleten törtem a fejem.
- Ami azt illeti, nekem is vannak tanúim. Mi lenne, ha Seth-tel felkeresném Maxet– kérdeztem, de nem szívesen használtam az apa jelzőt Maxre. – Ráadásul még egy bátyám is van, állítólag.
- Azt hittem, az előzőnél rosszabb ötleted már nem lehet – esett le Rose álla.
- Nem, Lana, ennek semmi értelme nem lenne. Maxet legutóbb megpróbáltuk megölni, miután elrabolt téged. Kizárt dolog, hogy segítene, sőt! –ráncolta a homlokát apa.
- És a bátyám? Ő is „hibrid”.
- Kicsim, semmi oka nem lenne segíteni – mondta szomorúan anya.
- Ideje lenne indulnunk – pillantott az órájára Emmett.
- Csak maradj itt – ölelt meg apa, majd miután a többiek is elbúcsúztak tőlem, már rohantak is.

Csalódottan ültem le a kanapéra. Pedig én tényleg akartam segíteni. Nessie beleült az ölembe. Kis tenyerét az arcomra tette és megmutatta nekem a bátyáimat. Edwardot, Emmettet és Jaspert. Jazznél elkomorodtam.
- Ki az a Max? – kérdezte miközben csokoládébarna szemei kíváncsian csillogtak.
- Tudod, Nessie, én pont olyan vagyok, mint te. Max a vér szerinti apám. De én Carlisle-ra tekintek apaként.
- És akkor van egy testvéred, egy bátyád, akinek ő az apja? – vonta le nagyon okosan a következtetést.
- Igen. És őt szerettem volna megtalálni. Ő is olyan, mint mi.
- És nem keresed meg? – kérdezte egy hang, amit ezer közül is megismernék.
- Nem Sethie, itt kell maradnom – válaszoltam neki. Ő még nem is tudta, hogy az "apám" elrabolt pár éve. Talán ő eljönne velem megkeresni a bátyámat.
Edward figyelmeztetően rám pillantott, miszerint ne is gondoljak ilyenekre.
- Mennem kell őrjáratra – ásított Seth.
- Nem kérsz reggelit? – kérdeztem.
- Nem, köszi, majd vadászom.
- Délután kicsit átugorhatok hozzád? Úgyis régen láttam anyudat – pusziltam meg búcsúzásképp.
- Akkor délután.

Később Edwardék átmentek a házukba, Jacob pedig csatlakozott Seth-hez. Nekem sem kellett több. Felrohantam a szobámba és elővettem egy hátizsákot. Beledobáltam néhány ruhát és a félretett pénzemet. Nem volt vesztegetni való időm. Már küldtem Seth-nek egy smst, hogy csomagoljon ruhát és ne mondjon senkinek semmit. Az volt a tervem, hogy találkozom vele, majd fogunk egy taxit és megkeressük a bátyámat. Meg kellett találnunk. Tökéletes tanú lett volna. Eldöntöttem, hogy ha már úton vagyunk, akkor felhívom Maxet, majd küldök egy üzenetet Belláéknak, hogy ne aggódjanak. Úgy sem jönnek utánunk, nekik be kell avatniuk a tanúinkat. A családom többi tagja pedig már messze jár. Sajnos nem volt sok időm átgondolni a tervet, mivel Edward megállított volna.

Ahogy kiléptem az ajtón hideg szél fújt az arcomba és magával hozta bátyám szagát. Nem rég indultak el, mégis túl intenzív volt. Egy pillanattal később rájöttem, hogy miért.
- Mégis mennyire nézel hülyének? – kérdezte Edward, miközben utamat állta. Még sötétben is láttam, hogy dühös. Nem kicsit.
- Te nem ugyanezt tennéd, ha a helyemben lennél? Nem próbálnál meg minden lehetőséget megragadni, amivel segíthetsz a családodnak? – kérdeztem támadva.
- Úgy érted, elindulnék-e egy öngyilkos küldetésre, miközben a családom halálra aggódná magát, megakadályoznám-e őket tanuk toborzásában, mert utánam kellene jönniük és veszélybe sodornám a fiúm életét? – vágott vissza.
Mérgesen összeszorítottam a fogaimat:
- Honnan tudtad, hogy mire készülök?
Odadobta a mobilját, amin egy sms volt megnyitva, amit Alice küldött.
Állítsd meg Lanát
Ennyi. Semmi több. De ez a három szó mégis feldobott. Alice most is törődik velem. Magamhoz öleltem a telefont, mintha csak nővérem lenne.
- Nos, talán, ha megpróbálok leugrani egy szikláról, akkor hosszabb üzenetet ír – viccelődtem, és tényleg megtettem volna, ha ezzel viszontláthatom nővéreméket.
Edward arcán keserű mosoly játszott.
- Menjünk – mondta megenyhülve.
- Hova? – kérdeztem.
- Hozzám.
- Most akkor házi őrizet alatt leszek?
- Voltaképpen igen.
- Ne csináld Edward. Tudom, hogy szívesebben töltenéd az éjszakát- főleg most- Bellával, mint az őrzésemmel.
- Majd biztos elengedlek, hogy Max után mehess.
- Nem megyek. Nem szívesen mondom ezt, de igazad van. Ráadásul még Alice sem tartja jó ötletnek. De ha így sem hiszel nekem, írd meg Sethnek, hogy Max elrabolt és máris megvan a testőröm.
Visszadobtam neki a mobilját. Gondolkodva forgatta.
- Nem megyek sehova, megígérem.
- Rendben – döntött végül. – Csak annyit írok Sethnek, hogy jöjjön át, a többit meg mondd el neki, ha akarod.
- Köszönöm – öleltem meg.
- És öm, okosan – ráncolta össze a szemöldökét. Elbúcsúztam tőle, majd hazamentem.



Seth hamarosan már az ajtóban állt.
- Szia – puszilt meg, amikor beengedtem. – Mondhattad volna, hogy csak annyiról van szó, hogy jöjjek át.Azt hittem, azért kell ruhákat pakolnom, mert meg akarjuk keresni a bátyádat.
- Seth, valamit el kell mondanom – ültem le a kanapéra, mire aggódva átölelt.
- Nem voltam veled őszinte. Max, a vérszerinti apám pár éve elrabolt. A testvéremhez akart vinni. Megálltunk vadászni és azt mondta, ha megpróbálom átverni, megöl. Szerencsére a családom megmentett. Őt majdnem megölték, de nem engedtem nekik. A bátyám miatt.
Csöndben hallgatott végig és nem tudtam semmit sem leolvasni az arcáról.
- Tehát el akartál szökni velem és megkeresni a testvéredet. Anélkül, hogy elmondtad volna nekem, hogy az apád elrabolt – éjfekete szemeiben láttam a dühöt, de leginkább az aggodalmat.
- Sajnálom. El kellett volna mondanom, mielőtt megkértelek volna, hogy gyere velem.
- Most egy részem dühös rád, amiért fejjel mész a falnak. De nagyobb részem büszke rád, amiért ezt megtetted volna a családodért.
Elmosolyodtam, mire nem bírta ki és ő is felderült.
- És megszöktél volna velem, ha ezt tudod? – kérdezem.
- Igen. Támogattalak volna ebben az őrült ötletedben is. ÉS ha másért nem is, hát azért, hogy behúzzak egyet Maxnek.
Nevettem, majd nyaka köré fontam a karjaimat. Homlokunk összeért mire forróság járt át.
- Szeretlek – mondtam neki.
- Én is – felelte, majd megcsókolt.




3 megjegyzés:

  1. Nagyon jó lett :) Már nagyon várom a fojtatást :P

    VálaszTörlés
  2. Imádom :) Hamar a kövit :D

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm szépen! Jövőhéten jön a friss, ahol már megérkeznek a tanuk :)

    VálaszTörlés